Formkake på enkleste vis☕️Holmborgkake 💕

250 gr smør
250 gr sukker
250 gr mel
4 egg
saften av 1 appelsin
1/2 plate hakket kokesjokolade
1 ts vaniljesukker

Smør og sukker røres hvitt.
Tilsett det våte og tørre vekselsvis. Ha i sjokoladen. Nøtter, rosiner, sitronsaft, sitrusskall…eller hva du vil.

Stekes på midterste rille på 150 gr i ca 50 min😊

Øverste bildet er lagt inn i ettertid, sommerpyntet med bringebær og stemor fra hagen 🍃🌸🍃

 

Denne oppskriften fikk jeg av en av mine svigerinner for over 30 år siden.

Den het Holdbarkake fordi den holder seg i minst 2 uker i kjøleskap, om den får sjangs til det.

En kake til de som stakk innom på en kopp kaffe kanskje?
Det er ikke så vanlig i dagens travle hverdag.

Siden jeg hørte feil når jeg skriblet ned navnet, hørte jeg av en eller annen grunn Holmborgkake, siden har den hett nettopp det i heimen😃

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg