Eltefrie speltrundstykker 🥣

Det hender en må improvisere.

Siden vi var tomme for brød da vi kom hjem fra hyttetur måtte jeg slenge sammen noe som var raskt å steke dagen etter.

Dette er slump, og sånn ble det til.

Ha 7 dl kaldt vann i en bakebolle.

Tilsett finmalt spelt

Havregryn

Linfrø

Oppblødt quinoafrø el sesam, solsikkefrø…

1/2 ts tørrgjær

1/2 ts salt

Spe først med mel til en grøtkonsistens, spe med resten og rør til en litt tykkere grøt a’la havregrøt.

Hev, helst i min 10 timer.

 

Legg de på ovnsbrett med bakepapir. Bruk 2 ss og legge de på med.

Stek i forvarmet ovn på 230 gr i ca 15 min.

Jeg la et klede over mens de avkjølte seg, det for å få en myk og seig konsistens, og fordi jeg ikke er så gla i at de er harde utenpå.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg