Kirsebærkake, villmorellkake på fransk vis 🍒

Kirsebærkake, villmorellkake🍒🍒🍒
Fransk.
600 gr kirsebær, el villmoreller som her
100 gr sukker
125 gr mel
3.5 dl melk
1 klype salt
1 ts vaniljesukker
3 egg

Legg bæra i en bolle og rør inn 50 gr av sukker.
La det marinere i 1 time.

Sett ovnen på 180 gr
Slik gjør du.
Ha i melet og lag en grop.
Tilsett saltet, resten av sukkeret og sammenpiskede egg.
Rør så inn melken.

Ha bæra over i en springform som her, og hell røren over.Steinene skal være med for ekstra smak.

Om den skal spises av de små, må steinene ut.
Stek i ca 40 min
Brukte bakepapir, men du kan bruke andre ildfaste former, smør de gjerne inn med smør om du ikke bruker bakepapir.

Dryss over melis.

Server med iskrem, vi hadde vår yngste sønn sin iskrem her, eller bruk krem, youghurt, kesam…

Denne ble nydelig, og oppskriften fikk jeg av min franske fetter sin samboer i sommer.
Takk Lucile 🌸

Ps: denne oppskriften var uten vanilje, du velger ☺️

2 kommentarer
    1. Å kaken ser deilig ut!

      Da jeg så iskrembildet trodde jeg først at det var Camambert. Det synes jeg er litt rart. 😐😁

      Nyt måltidet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg