Retromat, her er en rett som kanskje bringer minner?

Retro på sitt kanskje beste.

 

Det er søndag og jeg sitter og tenker ut litt ukesmiddager.

Jeg har lovet meg selv at det er på tide en dag med fylte terteskjell.

Dette er noe min kjære skjesser ekstra på innimellom .

Selv om jeg er en ganske så svoren mat-laget-fra-bunnen-entusiast, er dette et kjærkomment unntak. Kjærkomment fordi det både er enkelt og godt. For ikke å snakke om at dette gleder i heimen.

Så god søndag videre. 

Kanskje blir det fylte terteskjell hos deg/dere til uken.

 

Oppskrift :

Lag hvitsaus av:

3 ss smør

2 ss mel

5 dl melk

Revet muskatnøtt

1 neve dill

Salt, pepper

Smelt smør og rør inn mel.

Spe litt etter litt med melk, viktig at melken blir litt lunken i kjelen før du rører godt og jevnt for å unngå klumper.

 

Tilsett oppdelt fiskepudding, grønnsaker, av typen amerikansk blanding, dill, reker fra boks og litt av laken. Smak til med krydder og fyll i skjellene som er ferdigkjøpte og varmer i ovn.

Pynt gjerne med friske reker og dill som her.

Her kan du doble saus og bestemme mengder utifra husstanden. 

 

Så her gledes det til 70-tallets festmiddag i hverdag.

På 80-tallet var dette typisk klubbmat i mine 2 klubber, der datidens unge mødre samlet seg i hverandres hjem, og snakket om løst og fast😊

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg