Åååå hvor jeg gleder meg, o jul med din glede✨⭐️✨

Nå nærmer det seg, tiden vi har stundet til. Her er husets pølser klare, rødkål, julekjøttkaker og gåsa som fortsatt ligger i fryseren, skal atter pryde bordet. Jeg er vokst opp med juleribbe, fra Østlandet som jeg er. Jeg bare elsker ribbe, men for noen år siden begynte kroppen å bli syk av svin desverre. En førjul kom mine foreldre med et stykke gåsebryst kjøpt i Danmark til meg,  slik at jeg kunne spise noe annet en pølsene og julekjøttkakene. Julekjøttkakene blir lagd med storfe og kalkun el kyllingkjøttdeig med samme julekrydder som i medisterkakene . Oppskrift finner du under jul. 

Tilbake til gåsa. Våre 2 nå voksne sønner fikk den juleaften selvsagt spise av gåsebrystet de også. Etter den juleaften ønsket de seg gås i stedet for ribbe hver julaften, og slik har det blitt. En stor gås er det siden blitt i heimen. Gleder meg som sagt, til en tid til ettertanke, en tid for kos og en tid til å hjelpe i førjulstid så godt en kan til de som trenger det sårt. Førjulstiden har noe eget over seg, nå er den snart over for i år. Ta vare på hverandre og tradisjonene, men ikke tvihold på alt, ting kan endres både i mat og annet uten problem, eller? 😉🤩💫⭐️💫

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg