Deilig suppe fra hagen💚

Suppe fra hagen💚

Det skal ikke så mye til.

 

Litt skvallerkål , nesle, og løpstikke/ kjærlighetsurt så er vi nesten der.

 

Surr:

1 hakket løk

2 fedd hvitløk

I god olivenolje

Tilsett kraft el buljong, her hadde vi hønsekraft i fryseren

Ha i alt det grønne og la det småputre i ca 10 min, husk å hakke skvallerkålen godt.

 

Blend suppen og smak til med salt, pepper og muskatnøtt.

Server med egg og gjerne godt brød.

Her hadde jeg litt løpstikkesalt på eggene.

God appetitt. 

4 kommentarer
    1. Lurer på om jeg skal vise skvallerkålen dette innlegget..kanskje den forsvinner av skrekk? En pest og en plage på eiendommen.
      Jeg vil uansett ikke spise den..for mye katter, fugler, mus og alskens i området, og da frister det lite uansett hvor mye man vasker den. Så den bør nok plukkes på et bedre voksested enn tomten min. 🙂
      Neslesuppe mener jeg å ha spist i barndommen. Løvetannblader også..salat eller noe. Min mor hadde enkelte eksperimentelle perioder på kjøkkenet. Vin satt på løvetannblomster også, men da var jeg voksen og eksperimenterte selv. Fin farge på den, men smaken var vel noe tam.

      1. Smak og behag, vi elsker mat fra naturen, og regner med at grønnsaker, urter og bær fra åker og eng også kan inneholde et og annet før det vaskes og videreforedles😊
        Koselig ar din mor likte å lage ting fra naturen🍃💚🍃

      1. Blir gode smaker, og skvallerkålen ble vi enige om å bli god venn med for noen år siden etter å ha klart å temme den litt😃Nå har vi litt her og der til supper, pesto, gryter og stuinger🍃🍃🍃Så koselig at du vil prøve, og takk til deg💚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg