Lun salat med stekte grønne tomater, grønnkålchips …

Når en ikke kan vente til tomatene er blitt røde, er de fantastiske å steke grønne. Minner meg alltid om filmen «Stekte grønne tomater» som anbefales de som ikke har sett den😊
Her ble det en rustikk rett på fat med kokte poteter i skiver, så litt sitron og olivenolje, stekte grønne tomater vendt i parmesan og stekt i god olivenolje.
Lagde små kyllingkjøttboller på enkleste måte, der jeg legger små klyper kyllingkjøttdeig, med fingrene på et fat, så rett i panne med litt smør og olje. Salter og peprer til slutt.
Legg de på fatet med grønnkålchips, klipp over gressløk, ha over mer sitron og olivenolje, topp med parmesan. En lun og deilig rustikk rett med smak av Italia og mat fra hagen.
En fin torsdag videre fra meg💚💚💚
Her blir ofte maten til mens jeg tenker råvarer….

Grønnkålschips

Fjern bladene fra stengelen, legg ut på stekebrett som på bilde, vend inn 1-2 ss god olivenolje pr brett sammen med 1/2 ts salt.
Stek på 170 gr i ca 10 min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg