Suppe med karibiske smaker, Chow chow.

Suppe a’la Chow-Chow denne 70- tallets retten med inspirasjon fra karibien. 

Her surret jeg:

1 hakket løk

1/4 purre og 2 fedd hvitløk i olivenolje, 

Tilsatte rød paprika, både frisk og skoldet jeg hadde på glass, det ble tilsammen 1 hel paprika.

Så hadde  jeg i 3 ss tomatpure’ som fikk “svi” av seg råsmaken. 

Spedde med:

5 dl hønsekrafft 

2 dl kokosmelk, så fikk den småputre før jeg smakte til med:

paprikapulver

karrykrydder

cayennepepper

vanlig pepper og salt. 

Hadde oppi ca 200 gr hønsekjøtt fra fryseren.

Kylling, kalkun, gås, and el svin går fint ( gjerne rester).

Tilslutt hadde jeg i:

3 ringer oppskåret ananas

1 boks sjampingjong

Serverte suppen toppet med:

ristet kokos,

peanøtter

bladpersille og litt frisk paprika.

Gøy og improvisere, og denne ble ikke dum.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg